неделя, 4 май 2008 г.

лаптопи, линукси, безжични мрежи

Не съм очаквал, че след няколко години непрекъсваемо използуване на Linux, като основна платформа за десктоп ще се принудя да се завърна към старото бедно XP... Но, човек никога не трябва да се зарича. И така, след известно време блаженство се изправих пред поредния генерален ъпдейт на любимата дистрибуция (Mandriva) и пред тоталната непригодност на наличния софтуер вътре за безпроблемна поддръжка на хардуера съдържащ се в моя лаптоп. И преди съм дялал трески при дистроъпгрейд, но просто този път нямаше равен! Оказа се, че системата забива тотално при активиране на wireless интерфейс. Ако не го използувате, няма проблеми... просто беше трагикомично. Отне ми 2-3 седмици ровене по форуми, къде ли не, за да си изясня съществото на проблема. През това време тествах няколко актуални дистрибуции, за да установя че проблема е един и същи навсякъде, и опира до актуалното ядро 2.6.24.хх...
Всъщност то е първото в което е включена поддръжката на картите с чип ralink, като е използуван код разработка на екипа на serialmonkey . Както се оказва обаче, а и според признанията с половин уста на един от разработчиците "...a little buggy...". Само ще кажа не малко, ами много ! Практически, както в моя случай картата ви се оказва неизползваема.
Проблемът се оказа комплексен, поради причина - мрежовия аплет на популярните десктоп среди не поддържа в общия случай криптирани мрежи... с две изключения - Ubuntu и Mandriva, но явно това не е избегнато в новите им версии.
Изпитах силна досада и разочарование... Познатите ми ме убеждаваха - стой си на старите стабилни версии, но аз не го направих все пак. Все пак трябва да се върви напред...
Издирванията ми ме доведоха до следния документ, намерен в един унгарски сайт, който по мое мнение най-пълно осветлява същината на проблема. Опит за превод давам тук, като нямам претенции за пълна точност и изчерпателност.
Имам забележки към отделни подробности от дадените решения, но това се оказа правилното решение на проблема.
В близките дни ще публикувам моя вариант за настройка на въпростия интерфейс, надявам се да е полезен все на някой...

Няма коментари:

Публикуване на коментар