вторник, 1 декември 2009 г.

без заглавие

Много ме бива по някои изцепки... Навремето с покупката на първия ми недодялан личен домашен десктоп и последвалите опити да подкарам звук 5.1 през вградената му аудиокарта, без да искам изкарах един курс по самообучение за работа с ALSA (него горкия вече го няма, компютъра де)... С първия си лаптоп се сблъсках с приключението „безжична карта Ralink RT2561” и Linux, доста писано в този блог по въпроса... До неотдавна любимият ми личен netbook – EeePC 901 и вървящия с него Xandros изпълваха доста постове тук, но и той е вече история (радостен факт за мен беше, че новия му собственик, поне в началото реши да задържи на него Linux-а, дано така е и занапред). Най-новата ми играчка – Eee PC 1101HA, не излиза от очерталото се правило. Първо, купувайки я, станах легален собственик на Windows XP (не е за вярване...). Второ – станах собственик на машинка с прословутата видеокарта GMA 500 Poulsbo (справка с wiki - потребление под 2.5W; Hardware acceleration/MPEG-2;VC-1;AVC - full)... Знаех, че е лошо поддържана в Linux, но, да си призная не очаквах, че положението е толкова отчайващо. Да поясня – видеокартата вече има „почти” добра поддръжка. Но покрай нея се сблъсках с един проблем за който, поне досега не съм си давал сметка – споменатите по-горе поддръжката и просвирването на HD видео в Linux... А сравнението дори с дъртото XP води доста горчиви размисли...

Такива работи... Засега си правя експерименти с регистъра на XP-то и проучвам ... Има един неофициален пач за MPlayer и засега нищо повече - http://gwenole.beauchesne.info/en/blog/2008/12/24/mplayer_with_va_api_acceleration ...
Всъщност, следвайки линковете за VA-API, Freedesktop.org, открих заявена поддръжка в повечето популярни инструменти за видеопросвирване, но... на бял свят засега няма още нищо (между другото изключително съм разочарован от последната версия на VLC, нещо което затвърди впечатлението ми през годините, че MPlayer е изключително висококачествено замислена и разработвана програма)

Е, по-добре е от нищо...

Няма коментари:

Публикуване на коментар