неделя, 7 февруари 2010 г.

iPad, нещо като iПръц...

Признавам си, през годините съм имал нещо като подсъзнателно влечение към продуктите на Apple... Не само като "желязо" (първият в живота ми разумен досег с компютър беше именно с българската реплика на една тяхна машинка), но и като концепции за потребителски интерфейс, дизайн и пр. Периодично съм оформял десктопа си да изглежда като OSX, а лисицата и в момента имитира на външен вид и държание Safari...
Всичко това не изключва недоумението ми от периодичните изцепки с техен адрес... (без да броим факта, че са дори по-върли проприетарщици и линцензни акули от Microsoft)
Последния балон се нарича iPad.
Не е тайна за никой какво нещо са netbooks последните 2-3 години. Apple дълго време не обръщаха внимание на този пазарен сегмент, като дори S.J. няколко пъти се изказа доста подигравателно по въпроса. Но явно в корпорацията са мътили усилено по въпроса. Та тези дни официално се пръкна рожбичката... Но... едва, едва попреминали хълцанията и възклицанията от, по традиция мегаломанското представяне, лъснаха неудобни истини... Клавиатура - само виртуална, при това адски неудобна. USB-портове - НЯМА... Уебкамера - НЯМА... Възможност за хардуерен ъпгрейд - НИКАКВА... Поддръжка на Flash - НЯМА...
Питам аз - за какво би ви служело това нещо, освен да решавате кръстословици в тоалетната, докато общувате с природата, или да цапардосате някой досадник, докато се перчите с новата си придобивка в някое фешън кафе - става за това - цели 9 инча е!!!
Накратко - благодаря!!! Ще продължавам да си ползувам презряния нетбук, а префърцунения таблет на Apple нека остане за кучето...

1 коментар:

  1. Много мек и дипломатичен си. Аз бих се изказал далеч по-зле. Тая пръчка е измислена с единствена цел да лапат пари. Да им приседно дано. От епъл все повече се убеждавам остана една огризка. И нея даже огложгаха корпоративните акули. А беше хубаво, когато си имахме мечта и идеал, който да гоним.

    Лека му пръст!

    ОтговорИзтриване